KosárbaKosárba0 0 Ft
Az Ön kosara még üres!
Tegye a kívánt termékeket a kosarába!
Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Hatályos: 2025. 04.15. napjától

Jelen ÁSZF tartalmazza a Papirex-25 webáruházban (a továbbiakban: Webáruház) elérhető termékek regisztrált és nem regisztrált igénybe vevő (továbbiakban: Vásárló) általi megvásárlásának feltételeit, a Vásárló, valamint a Webáruházat működtető vállalkozás (a továbbiakban: Eladó) jogait és kötelezettségeit. 

A Webáruház az internet hálózatán az alábbi linken érhető el: https://www.papirex25.hu alatt érhető el.

Az Általános Szerződési Feltételek mindenkor hatályos lementhető és eltárolható változata a

https://www.papirex25.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek linken érhető el. 

Jelen ÁSZF szerint szerződés jön létre az Eladó és a Vásárló között a Vevői ajánlat elfogadásával és annak visszaigazolásával. A Vásárló a Webáruház használójaként köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amennyiben azonban a Vásárló az ÁSZF bármelyik rendelkezését nem fogadja el úgy, az oldalt nem használhatja, a Webáruházban vásárlást nem eszközölhet, rendelést nem adhat le. 

Az ÁSZF fejezetei:

  1. Eladó adatai
  2. Vásárlóvá válás személyi feltételei
  3. Regisztráció menete
  4. A vásárlás menete
  5. Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei
  6. Ajánlati kötöttség és visszaigazolás
  7. Termékek ára, továbbá jellemzői
  8. Kiszállítás, személyes átvétel
  9. Fizetési módok
  10. Elállás joga
  11. Szavatosság
  12. Jótállás
  13. Felelősség korlátozása
  14. Szerzői jog
  15. Adatvédelem
  16. Panaszügyintézés
  17. Egyéb jog- és igényérvényesítési lehetőségek
  18. Záró rendelkezések

  1. Eladó adatai

1.1 Jelen online Webáruház fejlesztője és üzemeltetője, valamint a Webáruházban forgalmazott termékek eladója:

Az adatkezelő neve: PAPIREX-25 Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 

Székhelye: 4028 Debrecen, Bekecs utca 17. A. ép.

Adószáma: 32779976-2-09

Cégjegyzékszáma: 09-09-036846

Bejegyző Bíróság neve: Debreceni Törvényszék Cégbírósága

Számlavezető pénzintézet: OTP BANK NYRT. ÉKM-I RÉGIÓ DEBRECEN, PÁSTI UTCAI FIÓK (4025 DEBRECEN, Piac utca 7-9.)

Számlaszám: 11738008-21528594-00000000

Képviseletében Kiss-Büte Dóra Fanni ügyvezető

Adatkezelő elektronikus elérhetősége: 

e-mail: iroda@papirex25.hu, telefonszáma: +36 30-363-1179

Tárhelyszolgáltató neve: Rackhost Zrt.

Tárhelyszolgáltató székhelye: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.

Tárhelyszolgáltató elérhetősége: +36 1 445 1200

E-mail:  info@rackhost.hu

  1. A Vásárlóvá válás feltételei

2.1. A Vásárló

A Vásárló a jelen ÁSZF elfogadásával elismeri, hogy jog-és cselekvőképes természetes, vagy jogi személy, vállalkozás. A Webáruházban történő vásárláshoz, regisztrációhoz a Vásárlónak az alábbi feltételek valamelyikének kell megfelelnie:

  • természetes személy, aki 18. életévét legkésőbb a vásárlás napján betöltötte, és törvény vagy a bíróság gondnokság alá helyezést elrendelő ítélete cselekvőképességét nem korlátozza (nem cselekvőképtelen);
  • természetes személy, aki 14. életévét betöltötte, de 18. életévét még nem érte el és nem cselekvőképtelen, kizárólag törvényes képviselője hozzájárulásával tehet érvényes jognyilatkozatot;
  • szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy (vállalkozás) törvényes képviselője vagy meghatalmazottja útján eljárva tehet jognyilatkozatot; nyilvántartásba vett jogi személy, gazdasági társaság törvényes képviselője vagy meghatalmazottja útján eljárva tehet jognyilatkozatot.
  • A Vásárló tudomásul veszi, hogy a 14. életévét be nem töltött kiskorú személy a törvény értelmében cselekvőképtelennek minősül, ezért jognyilatkozata semmis. A cselekvőképtelen kiskorú nevében a Webáruházban történő vásárlás során a törvényes képviselője járhat el.
  1. Regisztráció

3.1. A Webáruház tartalmának minden része elérhető bárki számára, azonban a vásárlás feltétele a regisztráció, amely regisztrációra a vásárlás véglegesítésének alkalmával is van lehetőség. A jelszó megadásával a rendelés feladásakor a Vásárló egyben regisztrálja magát a webáruházba is. Ha a Vásárló a rendelés leadását megelőzően regisztrálni kíván a Webáruházba, akkor a következő adatokat kell kitöltenie: Név/Cégnév, E-mail cím, Telefonszám, Jelszó, Cím (szállítási, számlázási cím).

A regisztráció sikeréről az Eladó e-mailben tájékoztatja a Vásárlót.

3.2. Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az iroda@papirex25.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően az Eladó köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. A Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

3.3. A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben a Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni az Eladót. 

3.4. A Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek. 

3.5. A regisztráció megkönnyíti a Webáruházban történő vásárlást és a honlapon időszakosan feltüntetett, különböző kedvezmények igénybevételére jogosítja fel a Vásárlót.

  1. A vásárlás 

4.1. A Webáruházban böngészve a megvásárolni kívánt termékek kiválasztását követően a termék leírása alatt fellelhető „Kosárba” funkcióra kattintva lehet az egyes termékeket a virtuális kosárba betenni. A virtuális Kosár megtöltését követően a jobbra fent található ikonra szükséges kattintani, majd pedig a „Kosárhoz” feliratra, majd az oldal a Kosár tartalmához irányít. A tényleges rendelési folyamatot a „tovább az adatok megadásához” feliratú gombra kattintva lehet megkezdeni, majd a megrendelő űrlap kitöltésével lehet magát a rendelést elküldeni, kuponkód beváltására is van lehetőség a folyamat megindítását megelőzően. 

4.2. A megrendelések leadása a Webáruházban kizárólag elektronikus úton lehetséges. A megrendelést az Eladó csak akkor tudja befogadni és teljesíteni, ha a Vásárló a regisztrációs vagy vásárlási oldalon található mezőket maradéktalanul kitölti. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért az Eladó felelősséget nem vállal. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott címzési, vagy más adatok, információk esetén felmerülő szállítási vagy egyéb többletköltség a Vásárlót terheli. 

4.3. A beérkezett megrendeléseket az Eladó rendszere automatikusan tárolja elektronikus formában, ezeket a regisztrált Vásárló később visszanézheti a saját fiókjába belépve. 

  1. Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei

Az adatbeviteli hibák javítására a „Fiókom” menüpont megnyomása előtt van lehetőség. A visszalépéshez a „Vissza” gombot kell használni. A regisztrációkor megadott adatokat és belépési jelszót bejelentkezés után bármikor meg lehet változtatni a „Vásárlói adatok” menüpontban. 

A „Kosár" tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető. Ha a megrendelés elküldését követően észlel adatbeviteli hibát, azt kérjük haladéktalanul jelezze az iroda@papirex25.hu e-mail címen, vagy az alábbi telefonszám útján: +36 30-363-1179 a hiba mielőbbi kijavítása érdekében.

  1. Ajánlati kötöttség és a visszaigazolás

6.1. A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését az Eladó késedelem nélkül automatikus e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az ÁSZF elektronikus elérhetőségét, a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ha a Vásárló rendelését már elküldte az Eladó részére és hibát észlel a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, az adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségeinél ismertetett módon a Vásárló kijavítást kérhet.

6.2. A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha 48 órán belül nem kapja meg az Eladótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

6.3. E visszaigazoló e-mail Eladó részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre az Eladó és Vásárló között.

  1. Termékek ára, jellemzői

7.1. Termékek ára

A termékek vételárára minden esetben a weboldalon feltüntetett egyedi ár az irányadó. A termékek mellett feltüntettet ár minden esetben az ÁFA összegével növelt bruttó ár. A Webáruházban feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek. Az Eladó a Webáruházban tájékoztatja a Vásárlókat az aktuális kedvezményekről, akciókról és ajándéktárgyakról, illetve az azokra való jogosultság feltételeiről. A Webáruház felületén szereplő termékképek és készlet-információk tájékoztató jellegűek és a valóságtól eltérhetnek. A raktárkészlet gyors változásai miatt előfordulhat, hogy egyes termékek annak ellenére „raktáron” lévőként szerepelnek, hogy valójában nincsenek raktáron.

7.2. Fontos termékjellemzők

A Webáruházban forgalmazott egyes termékek az Eladó tevékenységi körén kívül eső harmadik személy, a gyártó által előre csomagolt egységet képeznek, melyek a weboldalon feltüntetettek szerint egy terméknek minősülnek.

7.3. A Webáruházban forgalmazott termékkörök: Irodaszerek, Irodai bútorok, berendezési tárgyak, Irodai kisgépek, dekortermékek. 

7.4. A megvásárolható termékek részletes jellemzői a Webáruházban, az adott terméknél kerülnek feltüntetésre.

  1. Kiszállítás, személyes átvétel

8.1. Kiszállítás

A rendeléseket az Eladó általában 1-2 munkanapon belül tudja teljesíteni, amennyiben az adott termék raktáron van. Az Eladó törekszik a szállítási határidő betartására. Az esetleges késedelem esetén az Eladó minden esetben értesíti a Vásárlót a szállítás idejéről.

Szállítási címnek minden esetben olyan címet adjon meg (pl.: munkahelyi cím), ahol munkanapokon 8 és 18 óra között folyamatosan tartózkodik és a terméket át tudja venni.

A Vásárló a kiszállításkor az átvétel időpontjában köteles a csomag sértetlenségét ellenőrizni, és az átvételi elismervényt aláírni, amennyiben mindent rendben talált a termékkel kapcsolatban.

Amennyiben kiszállítás során a csomag átvétele sikertelen, ennek tényéről a szállító értesítést hagy, majd legfeljebb további két alkalommal ismét kísérletet tesz a csomag kiszállítására.

8.1.1. Szállítási módok

A szállítást az alábbi külső cégek végzik:

  • DPD Hungária Kft.   (székhely: 1158 Budapest, Késmárk utca 14. B. ép. Cg.01-09-888141, adószám: 13034283-2-42.)  
  • MPL-Házhoz szállítás (Magyar Posta Zrt- MPL Logisztikai Üzletág, Magyar Posta Zrt., Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6., Cg. 01-10-042463, adószám: 10901232-2-44, levelezési cím: 1540 Budapest, honlap: www.posta.hu)
  • MPL-PostaPont
  • MPL-Csomagautomata

A Magyar Posta segítségével való kézbesítésről a posta weboldalán a Postai Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei oldalon „Általános Szerződési Feltételek”-ben, illetve az MPL Üzleti Csomag Fuvarozási Szolgáltatás oldalon található „MPL Üzleti csomag fuvarozási szolgáltatás Általános Szerződési Feltételei” –ben tájékozódhat:

https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf/postai_aszf

https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf/egyeb_aszf_1

A Magyar Posta a postacsomagok kézbesítését munkanapokon 08:00 és 17:00 óra között kétszer kísérli meg. A kiszállítás és a kézbesítés kaputól-kapuig szolgáltatást jelent. Az MPL futár a Magyar Posta ÁSZF-je és a megkötött közös szerződés szerint nem köteles a kiszállított küldeményt kapun/épületen belül kikézbesíteni vagy mozgatni. 

A terméknél a megadott szállítási idő az irányadó. A termék ára fizethető utánvéttel és bankkártyával (Nem minden csomagponton lehetséges). 

Személyes átvétel csomagautomatából. A csomagautomata csak bankkártyát fogad el utánvétes fizetési mód esetén. A nyitó kódot a csomagküldő szolgáltatás rendszerüzenet formájában küldi el, így kérjük figyelmesen adja meg telefonszámát. 




8.1.2. Személyes átvétel

A Vásárló választása szerint lehetőség van a Webáruházban vásárolt termékek személyes átvételére is. A személyes átvétel helye: az Eladó 4028 Debrecen, Bekecs utca 17. A. ép. címe. A személyes átvételre az Eladóval előzetesen egyeztetett időpontban van lehetőség. A csomag és csomagolás sértetlensége a személyes átvétel esetén is ellenőrizendő a Vásárló által is.

  1. Fizetési módok

A termék vételárának és szállítási költségének kifizetése „utánvéttel”, banki átutalással vagy biztonságos online bankkártyás  fizetéssel történik.  Utánvét esetén a futárszolgáltatónál fizethet készpénzben, illetve bankkártyával is. Minden más szállítási mód esetében az adott csomagpont, postapont, posta, csomagautomata szabályzata szerint készpénzben, vagy/és bankkártyával fizethet.

Az online bankkártyás fizetések a SimplePay Online Fizetési Rendszeren keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó OTP Mobil Szolgáltató Kft. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, törzsszáma: 24386106. Az elektronikus fizetés a bank honlapján, az ott meghatározott jogszabályoknak és biztonsági előírásoknak maximálisan megfelelő feltételekkel történik.

A Simple Pay online bankkártyás fizetést választva a Megrendelő elfogadja, hogy a Papirex-25 Kft, (4028 Debrecen, Bekecs utca 17. A. ép.) által a www.papirex25.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerüljenek az OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.), mint adatfeldolgozó részére.

A továbbított adatok köre:

keresztnév
vezetéknév
email
telefonszám
számlázási név
számlázási irsz
számlázási város
számlázási utca
számlázási megye
számlázási ország

szállítási név
szállítási irsz
szállítási város
szállítási utca
szállítási megye
szállítási ország

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff

 

  1. Elállás joga

10.1. Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy Vásárlóra vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”). Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

10.2. Elállási jog gyakorlásának menete

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levélben) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Eladó részére. A Fogyasztó nyilatkozata megtételéhez használhatja a 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet mellékletében szereplő elállási nyilatkozat- mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát jogszerűen gyakorolta. Mindkét esetben az Eladó e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Eladónak, az 1.pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék Eladó címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldési költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Eladó visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a kiszállítási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választotta. Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítéskor az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz az Eladó, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

  1. Szavatosság

11.1. Kellékszavatosság

Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.

Vásárló közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

11.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 11.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, azaz pénzbeli orvoslásra, árleszállításra és elállásra nincs mód, hiszen a gyártó és a fogyasztó között nem jött létre szerződéses jogviszony, hiányzik a szerződés. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

Fogyasztó a termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Eladó) szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója is.

A gyártó, forgalmazó (Eladó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Eladó) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

11.3. Szavatosság érvényesítése

A Vásárló a megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági igényét levélben az Eladó címén, e-mailen vagy telefonon jelezheti nevének, címének, e-mail címének és telefonszámának megadásával.

Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik a hibával, és a bevizsgálás alatt más hiba sem válik felismerhetővé, úgy az Eladót szavatossági kötelezettség nem terheli, a terméket nem cseréli, és vételárát nem térít vissza. A Vásárló jogosult ugyanakkor ilyen esetben is a terméket személyesen átvenni, vagy kérni annak saját költségén történő újbóli kiszállítását.

12. Jótállás

Milyen esetben élhet Felhasználó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján, a 10/2024. (VI.28.) IM rendelet 1. számú mellékletében felsorolt termékek vonatkozásában a webshopot üzemeltető Szolgáltató jótállásra köteles.

Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama a megvásárolt, jótállási kötelezettség alá eső fogyasztási cikk bruttó vételárától függően:
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási igény a jótállási jeggyel (vagy elektronikus jótállási jeggyel) érvényesíthető. Amennyiben a Fogyasztó jótállási jegyet nem kapott, úgy jótállási igényét az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal (számlával, nyugtával) is jogosult érvényesíteni.

Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet, ha viszont egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette a fogyasztó a hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek, továbbá a kopóalkatrészekért, és az ezek rendeltetésszerű használat melletti kopásából eredő meghibásodásért.
Jótállási igény érvényesítése esetén irányadók a következő szabályok is: ha az első javítás során fény derül arra, hogy az adott fogyasztási cikk nem javítható, 8 napon belül a Szolgáltató a fogyasztási cikket kicseréli, illetve, ha a cserére nincs lehetőség, 8 napon belül visszatéríti a számla vagy nyugta alapján a vételárat. Szolgáltató a fogyasztási cikket abban az esetben is cseréli 8 napon belül, ha három javítást követően ismét meghibásodik az áru és a Fogyasztó ettől eltérően nem rendelkezik. Ha a termék nem cserélhető, Szolgáltató 8 napon belül visszatéríti a jótállási jegyen szereplő vételárat, ennek hiányában a számla vagy nyugta alapján a vételárat. Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a Szolgáltató a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicseréli. Ha a termék nem cserélhető, Szolgáltató 8 napon belül visszatéríti a számla vagy nyugta alapján a vételárat. Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
 
Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
 A szavatossági és jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
 A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
 A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A kijavítás iránti igény bejelenthető a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál, továbbá a Szolgáltató székhelyén, telephelyén vagy fióktelepén is. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze, ellenkező esetben köteles a Fogyasztót tájékoztatni a kijavítás vagy a csere várható időpontjáról.

A szavatossági, jótállási igény esetén történő eljárás

10.000,- Ft és 250.000,- Ft közötti vételár esetén 2 év,

250.000,- Ft feletti vételár esetén 3 év.

  1. A felelősség korlátozása

A Webáruházban való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.

Az Eladó semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:

  • az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű megváltozása.
  • bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Webáruház akadálytalan működését és a vásárlást.
  • bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
  • bármely nem ajánlott vagy tértivevényes formában küldött levél - függetlenül attól, hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett -, de főleg bármilyen adat elvesztése.
  • bármely szoftver nem megfelelő működése.
  • bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.

Az Eladó nem felelős semmilyen alapon, semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, ami a Webáruházhoz való csatlakozás, a Webáruház megtekintése miatt következett be.

A Vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy a Weboldal használata során a valóságnak mindenben megfelelő adatokat bocsát az Eladó rendelkezésére. A Vásárló kizárólag a saját vagy az általa képviselt természetes vagy jogi személy adatait jogosult az Eladóval közölni. A Vásárló ezzel ellentétes megtévesztő magatartása súlyos szerződésszegésnek tekintendő. A Vásárló felelősséggel tartozik a valótlan vagy más valós személy adatainak megadásából, illetve Webáruházban történő közzétételéből eredő károkért. Az Eladó ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

A Webáruház részét képező nyilvános kommunikációs csatornákat (termékértékelések írása) minden Vásárló saját felelősségére veheti igénybe. A Webáruház automatikusan nem moderált, ugyanakkor, amennyiben jogsértő vagy érdeksértő tartalomra vonatkozó értesítés, bejelentés érkezik, illetve az bármely más módon az Eladó tudomására jut, úgy az Eladó jogosult bármely tartalom, illetve azok része ideiglenes vagy végleges, indoklás nélküli eltávolítására. Ismétlődő, vagy súlyos jogsértést megvalósító magatartás esetén az Eladó jogosult az adott Vásárlót véglegesen kizárni az oldal használatából, ideértve regisztrációjának törlését is.

  1. Szerzői jog

Az oldalon található valamennyi tartalom kép és egyéb információ szerzői jogai térbeli és időbeli korlátozás nélkül az Eladót illetik meg. 

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy bíróságok vagy hatóságok előtt eljárást kezdeményezzen minden olyan személy ellen, aki a Webáruház használatával (ideértve a vásárlást is) jogsértést követ el, illetve arra kísérletet tesz. A Webáruház nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely felhasználó vagy Vásárló rovására elkövetett jogsértés miatt.

Bármilyen, az oldal használatával vagy az oldallal kapcsolatos jogsértés, vagy az Eladót ért érdeksérelem esetén az Eladó jogosult a Vásárló regisztrációját azonnali hatállyal felfüggeszteni, személyes és egyéb adatait, valamint regisztrációját törölni. Az adatok a jogsértéssel vagy érdeksérelemmel kapcsolatos eljárások céljából továbbra is kezelhetők. A fenti lépésekről az Eladó nem köteles értesíteni a Vásárlót.

A Webáruház vagy annak bármely része más domain-en például keretes alkalmazásként – mintegy saját oldalainak részeként –történő megjelenítése kizárólag előzetes írásos engedély esetén lehetséges.

Az a weboldal, amelyen a Webáruházra mutató link elhelyezésre kerül, nem keltheti azt a benyomást, hogy az Eladó javasolja, támogatja az adott oldalon forgalmazott vagy kínált szolgáltatás vagy termék igénybevételét vagy megvásárlását.

A linkelő weboldal nem tartalmazhat valótlan információt az Eladó, valamint a linkelő weboldal között fennálló jogviszonyról és a Webáruházról. A Webáruház minden rá mutató hivatkozás alkalmazása ellen fellép, amely árt az Eladó, a Webáruház hírnevének és

érdekeinek.

  1. Adatkezelés

15.1. Az adatkezelés jogalapja

Az Eladó a Vevő által rendelkezésre bocsátott adatokat kizárólag a Vevő hozzájárulásával kezelheti, mely hozzájárulást a jelen ÁSZF elfogadásával Vevő megad az Eladó részére.

Az adatkezelés jogalapja az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 5.§ (1) bek. a) pontja szerint a felhasználó önkéntes hozzájárulása, a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (5) bekezdése, valamint a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése. A hozzájárulást felhasználó az egyes adatkezelések tekintetében a weboldal használatával, a regisztrációval, illetve a kérdéses adatok önkéntes megadásával adja meg.

15.2. Az adatkezelés időtartama

Az adatok a webshop látogatók vonatkozásában a honlap megtekintésétől számított 30 napig tárolja az Eladó. Regisztrált és nem regisztrált Vásárló adatait az érintett utolsó vásárlásától számított 5 évig, regisztrált Vásárló esetén vásárlás hiányában az utolsó bejelentkezéstől számított 24 hónapig, a fizetési tranzakciókkal kapcsolatosan keletkező számviteli bizonylatok esetében (a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján) 8 évig kezeli az Eladó. A Vásárló személyes adatai a szerződés létrejöttének elmaradása esetén, a szerződés vagy a regisztráció megszűnését követően, illetve a számlázás után haladéktalanul törlésre kerülnek.

15.3. Az adatkezelés célja

A vásárlók nyilvántartása, egymástól való megkülönböztetése, a megrendelések teljesítése, kedvezmények nyújtása, a vásárlás és fizetés dokumentálása, a számviteli kötelezettség teljesítése, vásárlói kapcsolattartás, a vásárlói szokások elemzése, célzott kiszolgálás, többletszolgáltatások nyújtása.

15.4. A kezelt adatok köre

Dátum, időpont, a felhasználó számítógépének IP címe és a meglátogatott oldal címe, azonosítószám, jelszó, név, e-mail cím, telefonszám, cím, az egyes vásárlások adatai (dátum, időpont, vásárolt termék, a vásárlás értéke), a fizetések adatai (dátum, időpont, összeg, tranzakció azonosító), az utolsó belépés dátuma, időpontja.

15.5. Külső szolgáltatók adatkezelése, Cookie-k (sütik) kezelése

A https://www.papirex25.hu/ weboldal a felhasználók jobb kiszolgálása érdekében, úgy nevezett cookie-kat (sütiket) küld valamennyi honlapot látogató felhasználó számítógépére. A webáruház jelszóval védett munkamenethez használt cookie-kat, bevásárlókosárhoz szükséges cookie-kat és biztonsági cookie-kat használ, melyhez nem szükséges a felhasználó előzetes hozzájárulása.

Az adatkezelés jogalapja: amennyiben a cookie-kat kizárólag elektronikus hírközlő hálózaton történő közléstovábbításra használják, nem szükséges a felhasználó előzetes hozzájárulása, illetve abban az esetben sem, ha a felhasználó által kifejezetten kért, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtásához a szolgáltatónak feltétlenül szüksége van a cookie-k kezelésére.  Az adatkezelés célja a felhasználók azonosítása, vásárlói kosár nyilvántartása, vásárlók megkülönböztetése és a honlap látogatók nyomon követése. A kezelt adatok köre: azonosítószám, dátum, időpont. Az adatkezelés időtartama a honlap látogatásának befejezéséig tart. A személyes adatokat az adatkezelő munkatársai kezelhetik. A felhasználóknak lehetőségük van a cookie-kat (sütiket) törölni a számítógépükről, valamint letiltani ezek alkalmazását a böngészőben, az Eszközök/Beállítások menüjében általában az Adatvédelem menüpont beállításai alatt. A webáruház látogatottsági adatait külső szolgáltatóként a Google Analytics méri. A szolgáltatás használata során adatok kerülnek továbbításra, melyek nem alkalmasak a felhasználó azonosítására. 

15.6. Adattovábbítás, adatfeldolgozás

Az informatikai rendszer üzemeltetése, a megrendelések teljesítése, az elszámolás rendezése körében az Eladó adatfeldolgozót (pl. rendszerüzemeltető, fuvarozó vállalat, könyvelő) vehet igénybe. Utánvétes vásárlás esetén adatok továbbítása történik a futárszolgálat felé. Az adattovábbítás célja a megrendelt termék(ek) házhozszállítása.

A bankkártyás fizetési mód választása esetén a következő adatok továbbítása történik az OTP Mobil Szolgáltató Kft. felé: felhasználónév, vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím, a fizetés összege, dátum, időpont. Az adattovábbítás célja: ügyfélszolgálati segítségnyújtás, tranzakciók visszaigazolása, fraud-monitoring.

Adatfeldolgozók megnevezése:

Név: OTP Mobil Szolgáltató Kft.

Székhely: 1138 BUDAPEST, Váci út 135-139. B. ép. 5. em.

Név: KOMINVEST Könyvelő Kft.

Székhely: 4033 Debrecen, Sámsoni út 67. 

Név: Corwell Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely/levelezési cím: 2120 Dunakeszi, Pallag u. 37., cégjegyzékszám: 13-09-215566, adószám: 10593756-2-13; képviseli: Fehér László ügyvezető) 

Név: DPD Hungária Kft.  (Székhely: Székhely: 1158 Budapest, Késmárk utca 14. B. ép.)

15.8. Adatvédelem

Harmadik személy felé az adatok nem továbbíthatók, nem hozhatók nyilvánosságra, más módon sem tehetők hozzáférhetővé. A korlátozás alól kivételt képeznek az Eladó érdekkörében eljáró harmadik személyek (pl.: futár) az adatkezelés céljának megvalósulásához szükséges mértékben. A személyes adatok elektronikusan kerülnek tárolása az Eladó rendszerében, mely korszerű műszaki védelem alatt áll. A számviteli adatokat az Eladó eredetben őrzi. Az Eladó kérelemre az általa kezelt személyes adatokról 30 napon belül e-mail-ben tájékoztatást ad. A személyes adatokkal kapcsolatban bármikor kérhető helyesbítés, törlés vagy zárolás, valamint jogorvoslatért lehet fordulni az illetékes bírósághoz vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz.

A személyes adatok módosítását, törlését és a direkt marketing célú üzenetekről való leiratkozást az alábbi elérhetőségeken lehet kérni:

– a felhasználói oldalra bejelentkezve,

– postai úton a 4028 Debrecen, Bekecs utca 17. A. ép.

– e-mail útján a iroda@papirex25.hu címen. 

  1. Panaszügyintézés

A panaszok bejelentésére, a kapcsolattartásra használható postacímen vagy a megadott e-mail címen írásban van lehetőség. Eladó a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen ÁSZF értelmében az e-mailben történő válaszadást is jelenti. A panasz elutasítása esetén az Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót. A Vásárló az egyéb jogérvényesítési lehetőségek igénybevételét megelőzően köteles a panaszának kivizsgálását lehetővé tenni az Eladó számára.

  1. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben az Eladó és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, akkor a Vásárló számára panasztételt kezdeményezhet az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál, igénybe veheti békéltető testület eljárását, illetve peres eljárást indíthat.

Az Eladó székhelye szerint illetékes békéltető testület: Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület (4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15., tel: 52-500-710, 52-500-745, fax: 52-500-720, e-mail: bekelteto@hbkik.hu). Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A felek elfogadják, hogy jelen ÁSZF-ből eredő jogviszonyukra a magyar jogszabályok érvényesek.

  1. Záró rendelkezések

18.1. A szerződés nyelve a magyar. Jelen ÁSZF-et Eladó papíron nem küldi el a Vásárlónak. Vásárló elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötött szerződésnek, azt az Eladó nem iktatja, ezért utólag nem hozzáférhető. A Vásárló kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy Eladó az ÁSZF lementéséhez, előhívásához szükséges elérhetőség elektronikus levélben (mint tartós adathordozón) történő elküldésével tegyen eleget a jogszabályokban előírt közlési kötelezettségének. A szerződésre magatartási kódex nem vonatkozik.

18.2. Az Eladó jogosult jelen ÁSZF-et a Vásárlók a Webáruház felületén keresztül történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá a Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni. 

18.3. Bármely Vásárló, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással. A változtatások létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

18.4. Az Eladó jogosult továbbá a forgalmazott termékek körét, vételárát, határidőket, stb. megváltoztatására. A változás a Webáruház felületén történt megjelentés időpontjától hatályos.

Debrecen, 2025. 04.15.